piątek, 24 lutego 2012

Mieszkańcy Borysławki - Marta Dolyk (Dolik)

Zgodnie z kserokopią dokumentu Marta Dolyk urodziła się 7 stycznia 1925 roku w Borysławce. Prawdopodobnie nazwisko powinno brzmieć Dolik.

Gdy wybuchła II wojna św. miała  14 lat.

Ostatnie miejsce jej zamieszkania w Polsce to właśnie Borysławka, powiat Dobromil. Stamtąd została wywieziona do Niemiec.

Do Francji przyjechała z Singen w Niemczech. Z dokumentów wynika,  że była więźniem w obozie Singen (przynajmniej taką otrzymałam informację) skąd została deportowana do Francji.

Obecnie rodzina szuka krewnych, którzy pozostali po wywiezieniu Marty na Borysławce. Gdyby ktoś mógł pomóc proszę o kontakt.

9 komentarzy:

  1. Asiu, czy ona była wywieziona na roboty przymusowe?
    moją ciocię też wywieźli na roboty, wróciła z chorymi nogami, pozdrawiam Cię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z informacji, które dostałam zabrano ją z Borysławki do Niemiec... wydaje mi się, że była raczej na robotach przymusowych niż w "obozie".....ale nie mam tak szczegółowych danych. Pozdrawiam również.

      Usuń
    2. A dlaczego zakładasz, że spolszczona wersja nazwiska (Dolik) jest właściwa? Dziewczyna zapewne była Ukrainką i nic dziwnego, że podała właśnie Dolyk (ukr. Долик). Zgodnie z zasadami transkrypcji wersja jak najbardziej poprawna.

      Usuń
    3. Nie wiem jak brzmiało w czasach Marty albo może raczej jak się je pisało... Prawdopodobnie po ukraińsku...tak jak sugerujesz. Z tego co mówi moja Babcia - znała rodzinę - to nazywali się Dolik. Przynajmniej Ona teraz tak to wymawia. Księgi adresowe, również zawierają to nazwisko pisane jako Dolik. Pewnie jest to "spolszczona wersja". Spore jest prawdopodobieństwo, że "Dolik" i "Dolyk" to spisane ze słuchu brzmienie ukraińskiego nazwiska.

      Usuń
    4. Nazywam się Sylwia Dołyk-Bogusz i też szukam korzeni i członków mojej rodziny (Dołyków) - może to mieć też związek z Martą. Wiem, że dziadek Jan Dołyk (ur. 28.04.1913 Leszczyny powiat Dobromir, zm. 14.01.1985) pochodził z Ukrainy, a jego ojciec (mój pradziadek) - Piotr Dołyk poślubił Katarzynę (z domu Hłodjo). Jeśli chodzi o nazwisko Dołyk, to prawdopodobnie po przesiedleniu zostało ono zmienine właśnie na Dolik.

      Usuń
  2. Dopiero dzisiaj znalazłem tę stronę internetową. Również już dawno szukam swoją rodzinę. Nazywam się Włodzimierz Dolyk (https://www.facebook.com/profile.php?id=100001181835465). To właściwie o mnie jest napisane tutaj: Mieszkańcy Borysławki (http://rybotycze.blogspot.com/2013/12/mieszkancy-borysawki.html). Niedawno byłem w Krakowie, starał się znaleźć jakieś dokumenty. Podtrzymuję bliskie stosunki z potomkiem Szymona Dołykа (urodzonego w Borysławce) - Antoniem Pilchem (lutnia.pl, https://www.facebook.com/antoni.pilch.9). Niedawno stworzyłem grupę na facebooku dla wyszukiwania mieszkańców Borysawki i ich potomków, którzy są zainteresowani, aby odwiedzić bliscy nam miejsca, gdzie mieszkały i były pochowane nasi krewni. Będę bardzo miło porozmawiać z ludźmi, którzy mogą powiedzieć coś ciekawego, dzielić się zdjęciami, wspomnieniami, opowiadaniami rodziców i dziadków. A jeśli, z Bożą pomocą, mogę znaleźć człowieka z dużej rodziny Dolyków, to będzie bardzo ładnie i błogosławiono.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie:) Dziękuję za komentarz - może poda Pan również link do grupy na fb?

      Usuń
    2. Grupę tylko stworzyłem.
      https://www.facebook.com/groups/396301433899182/
      Niestety, w Iwano-Frankiwsku jeszcze nie znalazłem ludzi. Będę szukać dalej i próbować w innych miastach. Wasza pomoc była by bezcenna !!

      Usuń
  3. Shukam rodzin lub dokumenty Kieszenie, Kishenia, Kyshenya (Кишеня) z Rybotycz (Posada Rybotycka) pisać na trank10@meta.ua

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...